ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد کریمدادی: چشم انداز ۲۵ ساله در مدیریت آب مشهدمقدس ترسیم شده است فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه‌های سطحی فاصله بگیریم
سرخط خبرها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد: نسخه «گلشهر» باید در محلات دیگر هم اجرایی شود

  • کد خبر: ۱۰۷۶۲۳
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد: نسخه «گلشهر» باید در محلات دیگر هم اجرایی شود
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در گلشهر معضلات متداول حاشیه شهر دیده نمی‌شود و باید این نسخه را بین محلات دیگر ترویج دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام حسن منصوریان در جریان حضور در رویداد ملی «ماه امت» اظهارکرد: موقعی که برای برگزاری رویداد بین المللی ماه امت در شورای شهر پیشنهاد داده شد در بررسی ها، آن چیزی که ما در مورد گلشهر پیدا کردیم، این بود که کارکرد‌ها و ظرفیت‌های آن بیشتر از محلات دیگر مشهد است.

وی با بیان این که مشهد محله شهادت، محله ایثار و محله گذشت است، ادامه داد: دحواالارض این شهر حرم امام رضاست و به خاطر همین فرهنگ ایثار و گذشت، گلشهر به محله غیرت شهادت، ایثار و گذشت تبدیل شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: رشادت‌هایی که جوانان این منطقه داشتند، زبانزد بسیاری از قدرتمندان و حتی استکبار جهانی شده است.

وی با تاکید بر این که اینجا محله پرورش انسان‌های با ظرفیت و با غیرتی است، گفت: گلشهر ظرفیت‌های بالایی دارد و مردم این منطقه همدلی زیادی با هم دارند؛ این همبستگی نسخه شفابخش شهر امام رضاست.

منصوریان بیان کرد: اگر همبستگی که بین مردم گلشهر وجود دارد را به همه شهر تسری دهیم، یقیناً معضلات اجتماعی کمتری خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات ما گسستگی اجتماعی است به طوری که مردم از حال یکدیگر خبر ندارند و گرفتار معضلات اجتماعی می‌شوند که با نسخه همدلی می‌توان از این معضلات در حاشیه‌های شهر کاست.

وی افزود: برگزاری رویداد ماه امت شروع کار ما بود که با جذابیت موسیقی به خصوص قوالی نشان بدهیم در مراحل بعدی از زبان هنر مانند هنر‌های نمایشی، تجسمی و آیینی نیز استفاده می‌کنیم.

نخستین رویداد بین‌المللی «رمضان، ماه امت» به مدت ۱۰ روز در سالن شهدای مدافع حرم واقع در آوینی (گلشهر) ۵۷ برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->